Met diamant ingelegde Belgische champagne valt in de prijzen op Pentawards

De jury van wat wordt beschouwd als de “Oscars van de ontwerp- en verpakkingswereld” beloonde Karma afgelopen weekend voor zijn unieke fles, ontworpen door het Antwerpse ontwerpbureau WeWantMore, die ingelegd is met een echte diamant, compleet met diamant ID-certificaat van de Hoge Raad voor Diamant.

Filip Mertens, die het merk in 2016 oprichtte om zijn vader Charles en grootvader Victor te eren, glunderde dan ook van trots. “Dat ons kleine merk op de shortlist van de Pentawards kwam te staan naast namen als Dom Pérignon was een droom die uitkwam”, aldus Mertens, “en een het podium delen met gevestigde merken als Veuve Clicquot’s La Grande Dame en Penfolds Grange is de kers op de taart.”

De uitreiking kon op geen beter moment vallen, want uitgerekend dit weekend lanceert Mertens de verkoop van de 2016 vintage. “Net als voor de jaargang 2015 zijn slechts 1.000 flessen beschikbaar via de website. Van jaargang 2015 zijn er flessen besteld vanuit Nederland, Spanje, Amerika, Oostenrijk, Malta en Zwitserland. Die laatste ben ik persoonlijk gaan afzetten met de motor op weg naar mijn vakantiebestemming”, lacht Mertens. “En om de nieuwe jaargang te lanceren bieden we onze Cuvée aan met 100 euro korting, met gratis verzending.”

BRON: HLN 1-10-2022